Папа Франциск прийняв учасників Пленарної Асамблеї Конгрегації католицької освіти

Виховання є одним з найважливіших викликів Церкви. На цьому наголосив Папа Франциск, приймаючи у четвер, 13 лютого 2014 р., учасників Пленарної Асамблеї Конгрегації католицької освіти. Особливу увагу Святіший Отець звернув на важливість діалогу в католицьких освітніх інституціях, підкреслюючи, що молодь потребує цінностей, які не лише звіщаються, але й засвідчуються.

Насамперед, Папа вказав на центральне місце виховання у сучасному «суспільно-культурному контексті, який постійно змінюється». Далі, звернувши увагу на зв’язок між вихованням та євангелізацією, він зупинився на трьох аспектах, починаючи від цінності діалогу, беручи до уваги той факт, що у католицьких навчальних закладах часто здобувають освіту не лише визнавці інших конфесій, а навіть і релігій, як також невіруючі. «Католицькі освітні заклади усім пропонують виховний процес, який має на меті цілісний розвиток особистості та відповідає праву кожної людини на доступ до знання і пізнавання. Але вони покликані, з повною пошаною до свободи кожного та відповідно до методів, властивих шкільному середовищу, одночасно пропонувати всім християнські цінності, тобто, Ісуса Христа, як сенс життя, всесвіту та історії».

Святіший Отець пригадав, що й Ісус звіщав Добру Новину у «поганській Галилеї», яка була «перехрестям людей різних рас, культур та релігії», що під багатьма поглядами «схоже до сучасного світу». Одночасно, актуальні «глибокі зміни» вимагають від вихователів з «відважною та винахідливою вірністю» вести діалог, вміючи запропонувати християнську ідентичність, зустрічаючись з «різноманітністю душ мультикультурного суспільства».

Другим аспектом, на якому наголосив Папа, є «кваліфікована підготовка», тому що у цій делікатній сфері «не можна імпровізувати». Сьогодні виховання скероване до «покоління змін, а тому кожен вихователь, але також Церква, Мати-вихователька, покликані змінитися, тобто, вміти спілкуватися з молоддю, яка стоїть перед ними». «Виховання – це акт любові, це означає давати життя. А любов є вимогливою, вимагає залучати найкращі ресурси, пробуджувати запал та терпеливо вирушати в дорогу разом з молоддю», – сказав Святіший Отець, підкреслюючи, що вихователь у католицьких школах повинен бути компетентним, але також «багатим людяністю, здатним перебувати серед молоді».

Адже молодь потребує не лише «якісного навчання», але також «цінностей, які не тільки звіщуються, але й засвідчуються». У цьому контексті Наступник святого Петра вказав на «незамінний фактор» послідовності, без якої неможливо допомагати зростати іншим. А тому сам вихователь «потребує постійного формування», нагод не лише підвищувати кваліфікацію, але також збагачувати віру та духовні спонуки, серед яких і через реколекції та духовні вправи.

Скерувавши свою думку до католицьких освітніх інституцій в усіх кінцях світу, Папа зазначив, що вони відповідальні за вираження «живої присутності Євангелія у сферах освіти, науки та культури». «Необхідно, – наголосив він, – щоб католицькі академічні інституції не ізолювалися від світу, але вміли сміливо виходити на ареопаги сучасних культур та вступати а діалог, усвідомлюючи велич дару, який вони можуть усім запропонувати».
Радіо Ватикану

Опубліковано у Без категорії | Теґи: . | Додати в закладки: постійне посилання на публікацію.

Коментарі закриті.