ЗБЕРЕЖЕННЯ СТВОРІННЯ ЯК ДОРОГА ДО МИРУ:підсумки роботи 6-ї консультації Єпископських КонференційЄвропи щодо питань відповідальності за створіння

Біля 60 делегатів із 22 країн взяли участь у конференції щодо питань довкілля, організованій Радою Єпископських Конференцій Європи (ССЕЕ) у співпраці з Єпископською Конференцією Бельгії. Конференція на тему «Спільна відповідальність Церков і Релігій за створіння» відбулась з 3 по 6 червня у місті Намур (Бельгія).

Конференція стала завершенням шестирічного циклу зустрічей делегатів Єпископських Конференцій Католицької Церкви у Європі на екологічну тематику які проводились ССЕЕ починаючи з 1999 року. В роботі конференції активну участь взяли також представник Святого Престолу, Папської Ради за Справедливість та Мир, Комісії Єпископських Конференцій Європейської Спільноти (СоmЕСЕ), Європейської Християнської Екологічної Мережі (ЕСЕN), Спілки Католицьких Монаших Згромаджень Європи (UСЕSМ), та Justitiа еt Рах Європи. Участь у роботі конференції взяли також делегати від Синоду Української Греко-Католицької Церкви та Конференції Римо-Католицьких Єпископів України.

На основі проведених консультацій випливають такі висновки:

  1. Відповідальність за створіння є центральною вимогою для майбутнього нашої землі, для підтримання миру, а також для християнського свідчення в сучасному суспільстві. Християнські Церкви є свідомі вагомості екологічної проблематики. Вони є також свідомі вагомості інтеррелігійного діалогу в рамках реалізації екологічної відповідальності.

  2. Без екуменічного і інтеррелігійного діалогу мир є неможливим; без справедливості нема миру; а без справедливого розподілу і захисту ресурсів створіння немає справедливості. За воєнними конфліктами сучасності здебільшого ховається проблема розподілу природніх ресурсів. Конкретні акції і інтенсивний діалог є необхідними для того, щоб не допустити екологічні конфлікти навколо води (як наприклад на Близькому Сході), нафти (в Іраку) і орної землі (Африка) та не дозволити щоб на основі даних проблем загострилось релігійне протистояння. Сьогодні чим раз більше зростає значення інтеррелігійного діалогу який ведеться між християнами і мусульманами, для того щоб зберегти чи знову встановити мир. Щоб запобігти будь якій двозначності погляду монотеїстичних релігій на використання сили для врегулювання конфлікту необхідним є інтеррелігійний та екуменічний діалог, який є вирішальною передумовою миру та сталого розвитку.

  3. Екологічні теми становлять також добру основу для діалогу і зустрічей з різними суспільними групами та організаціями, з невіруючими та агностиками.

  4. Обмін практичною інформацією показав велику різнорідність щодо готовності до діалогу у Східній та Західні Європі. Так наприклад Церкви Східної Європи на основі їх історичної ситуації знаходяться швидше у процесі відбудови власних структур та подолання спадщини комуністичного режиму. Все ж також тут виникають ініціативи щодо екологічної освіти та виховання (Білорусія, Болгарія, Україна та інш.). В країнах Західної Європи екуменічний діалог є важливою базою для вдалої практичної реалізації відповідальності за створіння, зокрема через екологічну освіту, та церковні екологічні проекти, як напр. екологічне будівництво і господарювання, біологічне сільське господарство та інш.

  5. Оскільки екологічні проблеми які загрожують життю на землі є глобального характеру також їх вирішення мусять мати цілісний та глобальний характер. Одночасно вони все ж мають бути реалізованими, відносно принципу субсидіарності також на місцевому рівні. Церкви та Релігії мають при цьому особливу відповідальність, але також єдиний в своєму роді потенціал, оскільки вони є присутніми у всіх сферах суспільства.

Для майбутньої роботи ССЕЕ у даній сфері мають бути знайдені нові форми (віртуального) контакту та співпраці в ритмі кожного другого року. Рік 2007, в якому також відбудеться Третій Європейський Екуменічний Собор, відкриває можливість для спільної акції і спільного звернення Церков на екологічну тематику. Для Єпископських Конференцій Європи буде підготований документ, який має бути опорою в їх діяльності направленій на збереження довкілля.

4 червня у рамках конференції у Намурі відбулось екуменічне богослужіння в монастирі Шевентонь. Цього дня учасники конференції також відвідали „Lа Веrgеrіе de lа Foret”, – освітню інституцію щодо питань довкілля та духовності, яка знаходиться посеред лісу, зруйнованого внаслідок невідповідального господарювання.

Тексти консультацій ССЕЕ на екологічну тематику знаходяться в інтернеті за адресою: http://www.ссее.сh

д-р Володимир Шеремета

делегат конференції від УГКЦ

Опубліковано у Без категорії. Додати до закладок постійне посилання.

Коментарі закриті.