Група альпіністів, що складається з представників семи різних релігій, проведе у травні ц.р. сходження на Еверест.

Німеччина

Лідери католицької, протетантської і православної громад Німеччини об’єдналися для проведення в країні ряду акцій у рамках «Року Біблії». Мета проекту — зробити Святе Письмо доступним для максимальної кількості людей і посилити значення Біблії у житті німецьких християн.

Урочисте відкриття «Року Біблії» відбулося в Дрездені. На церемонії були присутні керівник католицької єпископської конференції Німеччини кардинал Карл Леман і президент Ради євангелічних церков країни Манфред Кок.

Латвія

На одному з останніх засідань сейм Латвії відхилив пропозицію депутатського об’єднання «За права людини в єдиній Латвії» і Партії священиків голосити 7 січня — Різдво Христове за «старим» (юліанським) календарем — вихідним днем. Таке рішення парламентарі прийняли незважаючи на те, що за цю ідею висловлювались і президент Латвії Вайра Віке-Фрейберга, і чимало інших відомих політиків та релігійних діячів.

Під час дебатів, зокрема, депутат від Народної партії Александр Кірштейнс зауважив, що цілком підтримує святкування православного Різдва, але за новим стилем — як це роблять православні в Греції та Румунії: «Царська Росія змусила Латвію повернутися до старого календаря, і якщо визнати старий стиль літочислення, то доведеться двічі святкувати і Новий рік, і інші свята». Остаточно за проголошення 7 січня вихідним днем в Латвії проголосували 39 депутатів, утримались 54. Хоча проти не проголосував жоден депутат, кількості голосів для прийняття закону виявилось замало.


В одному з місць ув’язнення у Латвії стартував екуменічний проект «Міріам», суть якого плягає у наверненні жінок-ув’язнених до християнства. 16 засуджених жінок — учасниць проекту — оселилися в окремих відремонтовних тюремних приміщеннях, де за допомогою п’яти християнських наставників готуватимуться до життя після тюрми, а також працюватимуть над поглибленням своєї віри. Про це заявила капелан Ільгюціємської тюрми Рудіте Лосане. «В рамках проекту ми б хотіли інформувати суспільство про проблеми ув’язнених», — пояснила вона. На думку капелана, державі потрібно виробити нову систему реабілітації ув’язнених після звільнення.

Програма вважається екуменічним проектом, оскільки в ньому беруть участь пастори різних конфесій. Вони читатимуть жінкам лекції і проводитимуть заняття, в яких братимуть участь всі мешканці жіночої тюрми. На громадських засадах у проекті бере участь продюсер Християнського радіо, викладач Академії Лютера, а також тюремні капелани. На відкриття проекту були запрошені керівники Євангелічно-Лютеранської та Римо-Католицької Церков в Латвії, православний митрополит та інші релігійні лідери, а також деякі високі державні посадовці.

За статистичним даними, зареєстрованими управліням у справах релігій при міністерстві юстиції, всього у Латвії діють 952 релігійні громади, в яких служать 909 священиків. Найбільше священиків несуть служіння у католицьких, лютеранських і православних храмах країни. Окрім цього, за минулий рік Латвію відвідали 149 священиків з інших країн, в тому числі з України.


Нещодавно у столиці Латвії пройшов V християнський кінофестиваль, в рамках якого були представлені 9 фільмів режисерів Німеччини, Канади, Ірландії, Данії, Великої Британії, Франції, Італії, Іспанії та Ісландії. За словами одного з організаторів заходу Гундарса Берзиньша, люди помиляються, коли, з огляду на саму лише назву фестивалю вважають, начебто він має суто «релігійно-догматичну» спрямованість. Представлені на ризькому кінофестивалі фільми, підкреслив він, адресуються передусім інтелігенції, яка шукає в кінематографі не лише розвагу, але й основу для серйозних роздумів.

«Ці стрічки є певною противагою до розважальних фільмів, тому що несуть в собі серйозні міркування про життя, — розповідає Гундарс Берзиньш. — Вони не завантажують свідомість розмовами про гріхи і пекло, але спонукають до того, щоб серйозно замислитися над життям, створюючи таким чином можливість внести у своє життя серйозні зміни».

Фестиваль пройшов за підтримки латвійського національного кіноцентру, управління культури при муніципалітеті Риги, інформаційного бюро Північної ради міністрів та Інститутів культури інших країн.

Фінляндія

Фільм відомого фінського режисера Акі Каурисмякі «Людина без минулого» відзначено премією імені Джона Темплтона як кращий європейський фільм 2002 року. Рішення про присудження премії фінській кінострічці було прийнято Конференцією Європейських Церков. Раніше фільм «Людина без минулого» вже отримав приз екуменічного журі Каннського кінофестивалю.

Премію Темплтона присуджує КЄЦ спільно з міжнародною християнською організацією «Інтерфільм» щорічно від імені однойменного американського доброчинного фонду.

Фільми, які відзначаються премією Темплтона, отримують її за свої художні якості і «християнський пафос». Сума премії — 10 тисяч швейцарських франків.

Члени журі премії Темптона назвали фінську кінострічку «притчею, яку розповідають з ніжністю і гумором». Цей фільм — про товариство соціально неадаптованих людей, які змінюються на краще під впливом чоловіка, що майже цілком втратив пм’ять.

Автор сценарію, продюсер і режисер фільму «Людина без минулого» Акі Каурисмякі отримає свою нагороду під час Берлінського кінофестивалю 9 лютого цього року.

Республіка Корея — КНДР

Представники протестантських Церков — членів національної ради корейських Церков (НРКЦ) — і лідери католицької громади країни прийняли рішення про спільну роботу з примирення між Республікою Корея і КНДР.

«Протягом кількох років лідери різноманітних християнських спільнот зустрічались один з одним, щоб випрацювати спільні ініціативи в таких галузях, як права людини, справедливість, мир, культура і богослов’я, — заявив в інтерв’ю агентству «Фідес» католицький єпископ Інчхонський Боніфацій Чой Кі Сан. — Тепер ці проекти офіційно прийняті НРКЦ».

Серед запланованих акцій — молитовні зустрічі, богословські семінари, і спільна соціальна робота. «Головна мета роботи Церков — возз’єднання Північної і Південної Кореї. Всі ми працюватимемо для того, щоб наша нація змогла бути єдиною, — зявив єпископ Чой. — Чимало релігійних лідерів відвідали Північну Корею і їх там дуже тепло зустріли. Ми зобов’язані цим скористатися».

НРЦК об’єднує корейські церкви 7 різних християнських деномінацій.

Непал

Група альпіністів, що складається з представників семи різних релігій, проведе у травні ц.р. сходження на Еверест. Це сходження стане частиною святкування 50-річчя першого підкорення людиною найвищої гори світу. Мета акції — розвиток міжрелігійного діалогу, прапаганда віротерпимості, а також збір пожертв на доброчинні проекти. За словами організатора сходження, який живе в Непалі, американця Ланса Трімбалла, учасники акції планують зібрати близько 1 млн. доларів США.

У сходженні на Еверест візьмуть участь 20 альпіністів, серед яких будуть християни, мусульмани, буддисти, конфунціанці, даосисти, індуїсти а також атеїсти.

«Атеїстів включено до складу команди для того, щоб підкреслити свободу кожної людини вірити чи не вірити», — заявив Трімбалл на прес-конференції, що пройшла в непальській столиці — Катманду. — Ми прагнемо показати всьому світу, що люди різного походження і поглядів можуть об’єднатися заради миру і віротерпимості».

Константинополь — Греція

Грецька поліція примусово виселить ченців з афонського монастиря Есфігмену, якщо ті не залишать обитель добровільно. Таке рішення цивільна влада Греції прийняла відповідно до указу лідера світового праослав’я Вселенського Патріарха Варфоломея, який в грудні минулого року відлучив афонських ченців-есфігменітів від Церкви і наказав їм негайно залишити святу гору Афон.

Вперше монахи заснованого ще XI столітті монастиря Есфігмену вступили у конфронтацію з Вселенським патріархатом ще в 1972 році, коли Патріарх Димитрій I зустрівся з Папою Римським Павлом VI. Новий конфлікт розпочався у 2002 році після того, як 107 мешканців скиту відмовилися підпорядковуватись Патріарху і згадувати його на богослужіні, звинувачуючи Варфоломея I в екуменізмі.

Розбіжності в поглядах полягають у тому, що Вселенський Патріарх неодноразово виявляв дружнє ставлення до католицької Церкви, поїхав у січні минулого року на Всесвітній день миру до Ассізі і підтримує зв’язок з Папою Римським, а монахи Есфігмену відкидають можливість будь-яких православно-католицьких контактів.

На відміну від Вселенського Патріархату, офіційна позиція Елладської Православної Церкви у плані екуменічних відносин відома деяким ригоризмом. Поза тим, у православному середовищі Греції існують різні точки зору. Дедалі більше православних греків вважають католиків братами, і навпаки, — ті, хто вважають їх ворогами православ’я, становлять абсолютну меншість у Церкві.

Розділ підготувала

Зоряна Курдина

Опубліковано у Без категорії. Додати до закладок постійне посилання.

Коментарі закриті.