Європейці обираютьнатуральну ялинку

Незважаючи на щораз більшу секуля-ризацію західного суспільства, чимало різд-вяних атрибутів користуються незмінною популярністю у мешканців європейських країн. Один з цих атрибутів — ялинка.

Вічнозелене деревце щороку встановлюють у своїх вітальнях на час зимових свят понад 50 мільйонів родин на європейському континенті. Цей різдвяний звичай бере свій початок у Німеччині — до речі, як і чимало інших, в тому числі привітальні листівки і колядки.

Отож, традиція ставити в помешканні ялинку на Різдво виникла у 16 столітті. Перша письмова згадка про цей звичай датується 1521 роком. У 17 ст. прийшла мода освітлювати ялинку за допомогою олії, яку наливали у горіхову шкаралупку. Тоді ж розпочалася переможна хода ялинок по Європі, яка у 19 столітті поширилась на цілий світ.

Про особливості хвойних уподобань сучас-них європейців розповідають у ці дні деякі західні агенства. Повідомляється, зокрема, що найбільшим у Європі споживачем ялинок вважається Німеччина, за нею йдуть Велика Британія і Франція. У цих країнах вічнозелений символ різдвяних свят прикрашає кожну третю домівку.

Традиційні експортери різдвяних дерев — країни Скандінавії та деякі інші північні держави. Маленька Данія, зокрема, забезпечує понад 10% потреб європейців у натуральних ялинках. Найбільшим попитом на континенті користується смерека, адже для людей стар-шого і середнього покоління саме це дерево з характерним хвойним запахом асоціюється зі спогадами про дитинство.

Але прикра властивість смереки швидко обсипатися у кімнатних умовах сприяє швид-кому зросту популярності в останні роки її головної суперниці — ялиці, яка у зрізаному вигляді достатньо добре зберігає хвою. Лише доволі висока ціна (майже удвічі вища, аніж в смереки), а також відсутність характерного аромату, без якого важко уявити собі домашній різдвяний затишок, не дає ялиці вийти в лідери у цьому своєрідному змаганні.

І хоча натуральна ялинка — незалежно від розміру і породи — і надалі залишається поза конкурсом, її штучна копія також із кожним роком дедалі впевненіше завойовує євро-пейський ринок. Стабільною популярністю штучні ялинки користуються на підні Європи, зокрема, на французькій Рів’єрі, де їх продають щороку понад мільйон. Водночас у цілій Франції кількість проданих натуральних ялинок стано-вить приблизно 5,5 млн. Такий перекіс у хвойних вподобаннях французів в останні роки навіть трохи непокоїть деякі громадські організації, які вважають, що віддаючи дедалі більше перевагу штучним ялинкам, люди поступово псують свій смак і почуття культури. На їхню думку, купувати потрібно все-таки натуральне дерево, але тільки у спеціалізованих розсадниках, не завдаючи шкоди природі.

Опубліковано у Без категорії. Додати до закладок постійне посилання.

Коментарі закриті.