Перший сліпий священик рукоположений у Канаді.

США-Канада

Президент США Джордж Буш підписав федеральний закон, згідно з яким в цій країні зберігається національний девіз «Ми віримо в Бога» і згадка про американців як про «єдину націю під Богом» у клятві громадянина. Питання про доцільність збереження закону постало після того, як апеляційний суд штату Каліфорнія виступив з протестом, вважаючи, що згадування про Бога в цих текстах суперечить конституційній засаді відокремлення Церкви від держави. У преамбулі нового закону рішення Каліфорнійського апеляційного суду назване «абсурдним» і таким, що грунтується на «фальшивих доказах». Лише чотири члени палати представників від демократичної партії відмовилися голосувати за новий закон, а сенатори підтримали документ одноголосно.


Американський центр закону і справедливості звернувся з вимогою до федерального суду міста Вашингтон відхилити позов про скасування інституту капеланів у Конгресі США. Під заявою, яку центр справедливості надіслав до суду, підписалися 22 конгресмени як з нижньої, так і з верхньої палат американського парламенту: 16 членів палати представників і 6 сенаторів.

На думку авторів заяви, наявність в Конгресі капеланів, які отримують зарплатню від держави, не суперечить Першій поправці до конституції США, яка забороняє введення будь-якої офіційної релігії. «Капелани працюють в Конгресі від часу його заснування у 18 столітті», — йдеться у заяві. З позовом до суду Вашингтона звернувся каліфорнійський атеїст Майкл Ньюдоу. На його думку, присутність в законодавчому органі США священнослужителів, які отримують зарплатню, суперечить законодавству країни, в якому Церква відділена від держави.

Раніше Ньюдоу оспорював у суді правомірність згадування про американців як «єдину націю під Богом» у присязі громадянина США. Один з керівників АЦЗС Джеймс Гендерсон назвав претензії Ньюдоу «безчесними». «Засновники США нічого не мали проти інституту капеланів, позаяк не бачили у ньому загрози злиття держави з Церквою», — заявив він. За словами Гендерсона, сам автор американської Декларації незалежності Томас Джеферсон не тільки був християнином, але й відвідував служби у церкві, яка була збудована в приміщенні Капітолія за дозволом Конгресу.


Перший сліпий священик рукоположений у Канаді. 28-річний диякон Тім Дейван став першим незрячим, висвяченим у в цій країні після того, як ще в 1983 році було скасовано канонічну заборону на рукоположення сліпих у священичий сан. Сліпий священик відомий також у Канаді як рок-музикант, співзасновник християнської рок-групи «Крітікал Мес». Група братів Дейванів виступала під час святкування Всесвітнього дня молоді у Торонто влітку цього року.


Американська правозахисна організація «Свободу священикам!» надіслала 10 тисяч різдвяних листівок китайським священикам, які зараз перебувають в тюрмах. Активісти організації надсилають привітання ув’язненим китайським священикам на Різдво вже протягом 10 років. Всього у китайських тюрмах перебувають 80 єпископів, священиків і мирян, заявив президент організації «Свободу священикам!» Джон Девіс. За його словами, мета акції — не лише показати переслідуваним китайським християнам, що про них пам’ятають і моляться у день Різдва, але й нагадати китайському режиму, що світ слідкує за його діями і що за порушення прав людини рано чи пізно доведеться відповідати.

«Навіть якщо жодна з листівок не дійде до священиків, хтось в органах безпеки Китаю обов’язково побачить і прочитає їх», — заявив керівник організації «Свободу священикам!» Однак в історії організації бували випадки, коли пошта доходила до адресатів. Свого часу покійний кардинал Шанхайський Ігнатій Кун Пінь-Мей, який понад 30 років провів в ув’язненні, отримав від організації плакат, що прикрасив стіну його камери. Як розповів президент право-захисної організації, «після звільнення кардинал сказав мені, що дивився на наш плакат щодня протягом ув’язнення і це додавало йому надії».

Велика Британія

Новий архієпископ Кентерберійський Роуен Вільямс, який вже протягом кількох міcяців очолює Церкву Англії, має намір домагатися «дизістеблішменту» — виведення англіканської Церкви з-під влади світського керівництва Великої Британії. Нещодавно новий духовний лідер всесвітнього англіканського співтовариства ініціював «дослідження практичних законодавчих кроків», які б дозволили відокремити Церкву Англії від британської держави. Зміни, запропоновані архієпископом, мають, за його словами, «колосальне символічне значення і принесуть реальну практичну користь Церкві», повідомила газета «Таймс».

Церква Англії підпорядковується британській короні з часів короля Генріха VIII, який у 1534 році розірвав відносини з Римом і оголосив себе верховним правителем англіканської Церкви. Вихід Церкви з підпорядкування державі вимагає радикальних змін у британському законодавстві. Як заявив прем’єр-міністр країни Тоні Блер, уряд Великої Британії не чинитиме перепон відокремленню Церкви від держави у тому разі, якщо пропозиція архієпископа знайде підтримку у церковних колах.

Шотландія

Парафіяльні священики Едінбурга — шотландської столиці — публікують оголошення в міських газетах, які закликають колишніх парафіян повернутися в лоно Церкви. Тексти цих оголошень звучать приблизно так: «Ви колись були віруючим? Чому б не спробувати ще раз? Дайте відповідь, і ми надішлемо вам буклет про те, як повернутися. Без зобов’язань». Ті, хто звертається за цими оголошенями, отримує поштою брошуру, яка запрошує взяти участь у заходах, організованих парафіями. Серед цих заходів проводяться спеціальні зустрічі для різних категорій колишніх католиків і протестантів: матерів з дітьми, розлучених, вдівців і т. ін.

План повернення «заблуканих» у лоно Церкви первісно був розроблений в одній з едінбурзьких парафій, але згодом до проекту підключилися парафії ще шести церков цієї ж єпархії. Ініціатива священиків знайшла підтримку і серед церковної ієрархії. «Це чудова ідея. Ми раді прийняти у Церкві всіх, хто колись з різних причин залишив її, ми повинні зробити все, щоб примирити їх з Церквою», — заявив в інтерв’ю газеті «Дейлі Мірор» один з ініціаторів проекту.

Священики-учасники проекту задоволені результатами своєї роботи, оскільки вищезгадані газетні оголошення викликають чимало відгуків у читачів. «Наші телефони буквально розриваються від дзвінків людей, які прочитали оголошення, і бажають дізнатися про це більше», — стверджує один з авторів ідеї священик Ед Хоун.

Представники Церкви розглядають дану акцію лише як частину масштабного проекту щодо пошуку нових шляхів повернення людей, які перебувають поза Церквою, до храму і до церковного життя.

Росія

Чергова конференція греко-католицького духовенства Пре-ображенської католицької єпархії пройшла в західно-сибірському місті Омську.

Зустріч розпочалася з Божественної Літургії візантійсько-українського обряду в греко-католицькій парафії Покрови Богородиці. Під час служби була виголошена проповідь, присвячена пам’яті жертв сталінських репресій, мученикам за віру і Церкву. Затим відбулася зустріч спільноти, присвячена пам’яті депортованих українців, яких 55 років тому під конвоєм у товарних вагонах привезено в Омськ з Галичини.

Прозвучала доповідь «Літургія — історична євангелізація у візантійській традиції», де особливу увагу приділено характерним особливостям візантійської літургічної традиції, багатому повчальному і догматичному змісту богослужбових текстів. Учасники конференції обговорили питання щодо перекладу греко-католицьких богослужбових текстів на російську мову — для російських греко-католицьких спільнот. Наступного дня священик, який прибув на конференцію з Прибалтики, зробив повідомлення про про розвиток греко-католицьких спільнот в країнах Балтії та у Білорусі.

Латвія-Естонія

У Латвії та Естонії на міжцерковному рівні пройшов ряд заходів, присвячених пам’яті жертв СНІДу. В англіканській церкві Святого Спасителя у Ризі було відслужене спеціальне екуменічне богослужіння. На думку настоятеля цієї церкви, богослужіння можуть реально допомогти суспільству відчути проблеми ВІЛ-інфікованих.

«На жаль, я знаю багатьох християн, які досі ставляться до ВІЛ-інфікованих не як до рівних собі, а цю хворобу розцінюють як розплату за якісь гріхи», — відзначив священик. Після богослужіння відбулося запалення свічок і доброчинний концерт. У Таллінні відбулося паралельне богослужіння і запалення червоних свічок, викладених у формі знаку нескінченності на одному з центральних бульварів естонської столиці.


Представники двох найбільших релігійних конфесій Естонії — лютерани і католики — засудили рекламу телефонної компанії, яка обіцяла у дні різдвяних свят пільгові тарифи на мобільний зв’язок. На рекламному щиті оператора мобільного зв’язку «Tele2» зображена Діва Марія, яка тримає на руках двох немовлят з німбами. Рекламний слоган під зображенням голосить: «Два приємних повідомлення за одну ціну».

У відповідь на критику представники телефонної компанії заявили, що різдвяне свято давно комерціалізувалося, отже, звинувачувати фірму в експлуатації різдвяних символів немає підстав. На думку ж священнослужителів, які виступили проти блюзнірської реклами, «вона намагається довести людині, начебто особистісна атмосфера і людські стосунки вимірюються виключно грошима».


Група депутатів латвійського сейму, зокрема представники від Партії священиків, виступила з пропозицією зробити 7 січня — празник Різдва Христового за старим стилем — вихідним днем у республіці. «Хоча ми представляємо різні конфесії, але все одно ми є християнами, тому православне Різдво повинно бути вихідним днем у Латвії», — пояснив позицію фракції депутат Криш’яніс Петерс.

Міністр у справах інтеграції Нілс Муйжнієкс також відзначив, що ідею зробити православне Різдво святковим днем підтримали й інші партії, адже на даний час, коли 7 січня є робочим днем, віруючі, що належать до православної і старообрядницької Церков, позбавлені можливості відвідувати богослужіння в день одного з найбільших християнських свят. На підтримку даного законопроекту висловився і прем’єр-міністр Латвії Ейнар Репше.

Домінуючою конфесією у Латвії є лютеранство, хоча віруючі католицької, православної і старообрядницької Церков також становлять доволі високий відсоток населеня цієї прибалтійської країни.


Керівник латвійських католиків кардинал Яніс Пуятс заявив, виступаючи на телебаченні, що він позитивно ставиться до ідеї зробити 7 січня — православне Різдво — державним святом у Латвії.

Оцінюючи стосунки католицької Церкви з іншими конфесіями Латвії, кардинал відзначив, що насьогодні «склались дуже близькі відносини з православною Церквою і лютеранами». Найбільше проблем католики Латвії відчувають у відносинах з баптистами, які протестують проти конкордату між Латвією і Ватиканом.

Крім того, кардинал Пуятс повідомив пресі, що близько 80% витрат католицької Церкви беруть на себе німецькі доброчинні фонди.

На завершення кардинал заявив про віровчення католицької Церкви: «Нашому вченню вже дві тисячі років, отже, воно є істинним».

Білорусь

Акція пам’яті, присвячена 41-шим роковинам зруйнування кафедрального собору Вітовта пройшла у білоруському місті Гродно. Після процесії по одній з центральних міських вулиць учасники акції встановили свічки у сквері, який розташований на місці зруйнованої святині. Напередодні міська влада відмовила організаторам у проведенні заходу, аргументуючи відмову тим, що заплановний для акції день не є релігійним святом.

Кафедральний собор на честь Успення Божої Матері вперше згадується у 1389 році у грамоті великого князя литовського Вітовта. Спочатку костел був дерев’яним, а в XVI столітті за наказом короля Речі Посполитої Стефана Баторія його перебудували як кам’яний. Наприкінці XVIII століття, після одного з поділів Речі Посполитої, Біла Русь була включена до складу Російської імперії. Трохи згодом, за наказом імператора Олександра I храм передали православній Церкві, а в 1918 році знову повернули католикам. У 1939 році після приєднання Західної Білорусі до Радянського Союзу богослужіння в храмі Вітовта припинилися, пізніше там розташовувались склади ДТСААФ. Наприкінці 1961 року за рішеням властей Гродно храм був підірваний.

Китай

У китайській трудовій колонії помер буддистський монах з Тібету Лобсанг Дхаргіал. 40-річний монах, звинувачений у шпигунстві та сепаратизмі, був поміщений у табір в жовтні 2001 року. Згідно з даними організації «Тібетський центр прав людини і демократії», близької до Далай-лами XIV, у таборі Дхаргіал неодноразово піддавався катуванням. Монах належав до спільноти монастиря Рабгіа у провінції Чинхай, яка колись належала до Тібету. У 1992 році він вперше був засуджений за виготовлення і поширення листівок на підтримку незалежності Тібету. Після виходу з ув’язнення Дхаргіал емігрував з Китаю. Через деякий час він приїхав у Тібет, щоб відвідати свою матір, де був заарештований і знову переданий властям, які засудили його до 16 років тюрми і виправних робіт. Після анексії Тібету Китаєм у 50-их роках опозиційні сили, на чолі яких стоїть духовний лідер тібетських монахів Далай-лама XIV, не припиняють боротьбу за автономію цього краю.

Італія

Один з босів сицилійської мафії Бенедетто Марчанте добровільно здався властям після того, як почув трансляцію виступу Папи Івана Павла II перед італійським парламентом. Невдовзі після того, як мафіозі, що переховувався від правосуддя понад 10 років, почув цю промову по радіо, він зателефонував своїм адвокатам і заявив, що має намір здатися поліції, а затим поїхав у тюрму Ребіббія. Згідно заяви, зробленої Марчанте згодом, особливе враження на нього справив заклик Івана Павла II до італійських законодавців захищати і оберігати інститут сім’ї.

У травні 92 року 50-річний Марчанте, за вбивство іншого «дона» сицилійської мафії, був заочно засуджений судом Палермо до 30 років ув’язнення. Пізніше до його строку додали ще сім років тюрми за рекет і зв’язок з організованою злочинністю. Судовим рішенням від 2000 року вся власність Марчанте була конфіскована, однак самого мафіозі поліції досі затримати не вдавалося.

Підготувала Зоряна Курдина

Опубліковано у Без категорії. Додати до закладок постійне посилання.

Коментарі закриті.