Перебування Глави УГКЦ Блаженнішого Любомира Гузара в Італії.

Італія

Перебуваючи в Італії у 20-их числах листопада, Глава УГКЦ Блаженніший Любомир Гузар, зокрема, дав інтерв’ю для тижневика «Famiglia Cristiana» («Християнська родина»), публікація якого була заплановна на 1 грудня.

«Тезою Російської Православної Церкви є те, що бути добрим росіянином означає бути православним, — сказав, зокрема, Блаженніший Любомир. — Такий самий підхід часто застосовується і для України, яка, мовляв, завжди була православною. Але нас, греко-католиків, є понад 4,5 млн. і ніхто не може мати сумніву, що ми є добрими українцями».

Саме існування греко-католиків, продовжив кардинал Гузар, «є підтвердженням культурної та конфесійної самоідентифікації українців», а метою Москви є «усунення всього, що стоїть на перешкоді політичного та релігійного об’єднання України і Росії». «Без України Росія не уявляє свого самоусвідомлення як великої нації, як імперії», — підкреслив Блаженніший, уточнивши, що серед 19 тисяч парафій, що належать до Московського патріархату, понад 9 тисяч розташовані на території України.

Кардинал Любомир Гузар зазначив, що невід’ємною частиною своєю місії бачить намагання «вносити моральність у соціальне і політичне життя через відповідні документи, дії та виступи».

Велика Британія

Генеральний синод Церкви Англії проголосував за зняття заборони на повторний шлюб для розлучених англіканців. Пропозицію про зняття заборони підтримали 308 членів синоду, 110 висловились проти. За словами членів синоду, нове правило, яке дозволяє повторний шлюб, зовсім не гарантує, що всі розлучені зможуть обвінчатися з новими чоловіком чи дружиною — рішення в кожному конкретноу випадку прийматиме священик церкви, в якій вони мають намір взяти шлюб.

«Рішення синоду — не просто визнання того, що християнські сім’ї розпадаються і колишні подружжя бажають взяти новий шлюб. Своїм голосуванням ми підтвердили, що шлюб — це Божий дар, який слід поважати і оберігати, а також те, що Господь може простити своїх дітей, дозволяючи їм почати все заново», — заявив один з прелатів Церкви Англії.

Латвія

Зустріч архієпископів лютеранських церков Латвії, Литви та Естонії пройшла у Ризі. На зустрічі обговорювались проблеми, актуальні для всього балтійського регіону — зокрема, досвід у формуванні діалогу між Церквою та суспільством. На зустріч у Ригу в супроводі духовенства прибули керівник Євангелічно-Лютеранськї Церкви Естонії Яаан Кіівіс та архієпископ Євангелічно-Лютеранськї Церкви Литви Йонас Кальванас. Латвію представляв архієпископ Яніс Ванагс.

Всі три архієпископи взяли учать у богослужінні в Домському соборі латиської столиці.

Як повідомили в прес-центрі ЄЛЦ Латвії, традиція проведення щорічних зустрічей єпископів лютеранських Церков країн Балтії була поновлена у 2000 році з метою обміну досвідом з колегами із сусідніх країн. Раніше схожа зустріч проводилась у Таллінні, а в 2003 році її заплановано провести у місті Таураге у Литві.

Польща

Держсекретар Ватикану кардинал Анджело Содано отримав почесний ступінь доктора богословського факультету католицького університету у Вроцлаві. У своїй промові, присвяченій цій знаменній події, кардинал Содано підкреслив необхідність захищати Священну Традицію, з якою нерозривно пов’язане життя Церкви. Всупереч поширеній думці, Традиція не суперечить прогресу, але служить для нього справжньою основою. Виступ кардинала мав особливе значення у контексті обговорення майбутньою Європейської Конституції і тому, яку роль у ній повинен відігравати релігійний фактор.

Китай

Тібетський уряд в екзилі отримав від офіційного Пекіна «позитивні сигнали» про можливі переговори, заявив лідер Тібету Далай-лама XIV. Виступаючи перед журналістами в Індії Далай-лама підкреслив, що завжди був готовий до переговорів з Китаєм з питань тібетської автономії. На думку тібетського лідера, під контроль автономії повинні перейти такі сторони життя Тібету як освіта, культура, духовність і захист довкілля.

«У цих сферах ми дамо собі раду краще, аніж китайці, які не знають ані нашої мови, ані культури», — каже Далай-лама.

Поза тим, до компетенції уряду в Пекіні повинні належати такі питання як оборона і міжнародні відносини, переконаний лідер тібетських ченців.

На питання про те, коли тібетський конфлікт міг би отримати остаточне розв’язання, Далай-лама відповів, що процес може тривати від кількох місяців до кількох років. На думку тібетського лідера, комуністичний режим в Китаї — найсуворіший з усіх, які будь-коли існували у світі. Поза тим Далай-лама вважає, що в останні кілька років у китайському суспільстві позначились позитивні тенденцї стосовно Тібету: «Дедалі більше китайців виявляють до Тібету симпатію, чимало з них сьогодні є віруючими буддистами».


Молода тібетська монахиня Нгаван Сандрол, засуджена десять років тому китайською владою за «контрреволюційну діяльність», звільнена із ув’язнення.

Нгаван Сандрол, 1977 року народження, була засуджена до 6 років ув’язнення, але згодом суд продовжив термін її перебування у тюрмі ще на 13 років. Черниця звільнена на 9 років раніше терміну «за зразкову поведінку» у тюрмі, повідомляє Тібетська інформаційна мережа.

Представники організації вважають, що цей жест було зроблено властями Китаю у зв’язку з візитом керівника КНР Цзян Цземіня до США і його зустрічі з Джорджем Бушем. 25-річна монахиня — перша жінка у Китаї, яка відсиділа такий тривалий термін в тюрмі. Вона стала сьомим китайським політичним в’язнем з Тібету, відпущеним на свободу від початку 2002 року.


Тим часом Китай відвідав з візитом японський кардинал Пітер Сіраянагі Сеїті. Візит розпочався у Пекіні, а останнім його пунктом став Шанхай. До делегації, яка супроводжувала прелата, увійшли 12 лідерів різних релігійних спільнот Японії. Кардинал Сіраянагі раніше очолював Токійську єпархію, а в даний час займає посаду президента японського підрозділу Всесвітньої конференції «Релігія і мир». До складу комітету входять представники п’яти визнаних китайською владою релігій: буддиму, даосизму, католицизму, ісламу і протестантизму. Сіраянагі — перший католицький лідер такого високого рангу, який відвідав континентальний Китай після 2000 року, коли відносини між Пекіном і Ватиканом серйозно ускладнилися через занесення до лику святих китайських мучеників XVII-початку XX століть (зокрема жертв так званого «боксерського повстання» 1899-1901 рр., яких влада КНР вважає «пособниками колоніалістів».

Ізраїль

Для того, щоб піднятися на верхівку гори, де, як свідчить Євангеліє, сатана спокушував Ісуса Христа після Його хрещення в ріці Йордан і 40-денного посту, паломникам не потрібно йти вгору довгою та стрімкою стежкою: тепер на Гору Спокус можна потрапити за допомогою канатної дороги.

Якщо раніше пішохідне сходження на Гору Спокус займало більше ніж годину, то за допомогою нової канатної дороги досягнути верхівки можна за п’ять хвилин. У зв’язку з цим за останній час різко збільшився потік паломників і туристів на Гору Спокус.

Кінцевим пунктом цього паломницького маршруту є православний монастир, розміщений високо над Єрихонським оазисом, на верхівці згаданої гори. Саме тут Христос промовив слова, які увійшли в свідомість поколінь як християнські формули боротьби зі спокусами: «Не хлібом єдиним живе людина, а словом, що виходить з уст Божих», «Не спокушай Господа Бога Твого» та «Господу Богу Твоєму поклонишся і Йому єдиному служитимеш».

На думку менеджера канатної дороги, величезний потік відвідувачів сприяє зростанню прибутків монастиря, єдиним джерелом існування якого є пожертви.

«Канатна дорога змінила стиль нашого життя, — розповідає брат Ахілій зі згаданого вище монастиря. — Це створює значні проблеми, оскільки тепер у нас залишається зовсім небагато часу на молитву і на прибирання обителі. Звичайно, ми виявляємо гостинність усім, але наша обитель поступово перетворюється з паломницької святині на туристичний об’єкт».

Підготувала Зоряна Курдина

Опубліковано у Без категорії. Додати до закладок постійне посилання.

Коментарі закриті.