Міжнародний конгрес з вивчення Туринської плащаниці вперше відбувся у Бразилії.

Білорусь

Ганебною і такою, що викликає обурення, назвали представники білоруської громадськості нову редакцію закону «Про свободу віросповідання та релігійні організації», обговорення якого пройшло у Міжнародному освітньому центрі Мінська. У ньому взяли участь близько 150 осіб, серед яких — вчені, дипломати, журналісти, представники громадських та релігійних організацій. Організатором слухань виступила громадянська ініціатива «За свободу віросповідання», створена після того, як законопроект «Про внесення змін і доповнень до закону Республіки Білорусь «Про свободу віросповідання та релігійні організації» був схвалений у першому читанні нижньою палатою білоруського парламенту.

На думку ряду юристів, «неприйнятними положеннями» даного закону є «обмеження прав громадян на сумісне віросповідання і поширення перконань та на доброчинну діяльність», а також введення в дію цензури.

Разом з тим, як повідомляє представник юстиції, делегати V всесвітнього конгресу Міжнародної асоціації релігійної свободи, який пройшов у Манілі, вважають, що прийняття даного закону завдасть суттєвого удару по релігійній свободі у Білорусі.

Зокрема, пастор реформатської церкви у Мінську вважає, що «сьогодні білоруській владі не потрібні непідконтрольнеі релігійні організаці». За його словами, нова редакція закону «Про свободу віросповідання і релігійні організації» порушує «природний хід духовного життя суспільства» і дасть перевагу РПЦ, оскільки «лобіюється силами, які захищають експансію цієї іноземної церковної структури на території Білорусі».

США

«Уряд США висловлює занепокоєння з приводу нового законопроекту про релігію», — йдеться у заяві, поширеній посольством США у Білорусі.

Автори документу стверджують, що метою законопроекту є створення перепон діяльності релігійних груп, які «білоруський уряд на власний розсуд зараховує до нетрадиційних конфесій», що суперечить міжнародним принципам релігійної свободи в правам людини».

«Ми закликаємо парламент і уряд Білорусі, — йдеться далі у заяві, — вжити необхідні заходи для того, щоб проект закону про релігію забезпечував усім громадянам, незалежно від їх віросповідання, рівні права на безперешкодне проведення богослужінь у цілковитому погодженні з міжнародними нормами свободи релігії».


Симеон Саксен-Кобур-Ґотський — колишній цар Болгарії, який очолює зараз уряд цієї країни, — став лауреатом премії «Шлях до миру», заснованої провідним ватиканським дипломатом архієпископом Ренато Мартіно.

Церемонія нагородження відбулася у Нью-Йорку. Вручав премію архієпископ Мартіно, який у даний час є нунцієм у США, а приймала її принцеса Марія-Луїза, яка мешкає недалеко від Нью-Йорка. Сам прем’єр-міністр не зміг бути присутнім цього дня у Нью-Йорку, оскільки перебував на важливій міжнародній зустрічі. На церемонії також був присутній один з керівників держсекретаріату Ватикану архієпископ Леонардо Сандрі.

Теперішній прем’єр-міністр Болгарії народився в 1937 році. У 6-річному віці, після смерті його батька — царя Бориса III, він успадкував трон під ім’ям Симеона II. Коли до влади у країні прийшли комуністи, малолітній цар з рідними змушений був залишити батьківщину. Значну частину життя він провів в Іспанії, а в 2001 році заснував Національний рух Симеона II, який отримав перемогу на парламентських виборах у Болгарії. Після цього він очолив національний уряд. Симеон Саксен-Кобур-Ґотський — практикуючий православний, а його дружина, іспанка за походженням, — католичка. Під час нещодавнього візиту до Болгарії Івана Павла II колишній цар зустрічався з Папою на території монастиря Рила неподалік Софії, у колишньому маєтку болгарських царів. Премія миру присуджена Симеону Саксен-Кобур-Ґотському за «самовіддане служіння народу Болгарії і справі миру у всьому світі». Раніше серед лауреатів премії «Шлях до миру» були президент Польщі Лех Валенса, президент Філіппін Корасон Акіно та генсек ООН Кофі Аннан.


В опублікованих нещодавно у Сполучених Штатах Америки результатах державного дослідження проблеми міжрелігійних шлюбів вказується, що Церкви «повинні створювати програми, привабливі для міжцерковних пар і такі, що враховують їхні потреби».

Звіт про результати дослідження займає 220 сторінок. Проект виконано Центром сім’ї і шлюбу християнського університету Омахи (штат Небраска), під керівництвом директора Центру професора богослов’я Майкла Лолера.

Дослідження тривали три роки. В ході їх проведення з’ясувалося: приблизно одна третина християнських пар, що з’явилися за останні 20 років, були «міжденомінаційними» на момент заручин. Майже в половині випадків — хтось один із членів подружжя переходив у деномінацію своєї половини. Переважно це відбувалося у перші 5 років шлюбу — в період заручин чи під час першого року подружнього життя.

Як показало опитування, зараз у Сполучених Штатах понад 20% католиків одружуються із представниками інших деномінацій, серед мормонів цей показник дстановить 30%, серед мусульман — 40%, а серед тих, хто сповідує іудаїзм, — 50%. У дослідженні говориться, що релігія може сприяти створенню міцної сім’ї, але «некеровані релігійні розбіжності» можуть стати джерелом руйнування шлюбу.

До якого храму сім’я ходитиме на богослужіння? Яку релігійну освіту отримають діти? Яку деномінацію подружжя підтримуватиме фінансово? Чи наполягатиме хтось один із подружньої пари на участі в релігійних обрядах, що їх інша сторона вважає неприпустимими? Ось лише деякі запитання, з якими рано чи пізно доведеться зіткнутися такій родині.

По телефону було опитано півтори тисячі осіб, що перебувають у міжрелігійних шлюбах. Більше, ніж 200 з них на момент опитування вже були розлученими. Ступінь релігійності респондентів визначався за допомогою спеціальної серії запитань про життя і віру. Поза тим показник розлучень серед міжрелігійних подружніх пар лише на 6% перевищує той самий показник серед сімей, що належать до однієї релігії: 20% супроти 14%.

Чехія

Перший, від часу падіння комуністичного режиму, монастир траппістів відкрився у Чеській республіці, у місті Нови-Двур (Богемія).

Освячення та відкриття обителі очолив архієпископ Празький кардинал Мілослав Влк, якому співслужили Франтішек Падковскі, єпископ Пльзенський, та дон Патрік Олів, абат французької обителі траппістів Сет-Фон-де-Домп’єр.

Ченці цього монастиря взяли на себе клопоти, пов’язані із будівельно-ремонтними роботами в Нови-Двурі і співпрацювали з ріними фондами з плані фінансової підтримки цих робіт.

12 монахів, які населятимуть монастир у Нови-Двурі, починаючи з серпня ц.р., пройшли духовний вишкіл також у Франції. Половина з них — чехи за національністю, інші — походять із різних західних країн.

Італія

Віднедавна колекція живопису знаменитої римської Галереї Боргезе «поповнилася» ще одним твором геніального Рафаеля. Одна з пізніх і незакінчених праць великого майстра була знайдена під іншим розписом пензля Джуліо Романо, рафаелевого учня.

Дослідники італійського Національного інституту прикладної оптики натрапили на малюнок пензля Рафаеля (1483-1520) із зображенням Мадонни з Дитятко та маленьким Іваном Хрестителем, просвічуючи інфрачервоними променями картину Джуліо Романо (1492-1564). Історики мистецтва вважають, що це могла бути одна з трьох останніх картини Рафаеля, що їх він не зміг закінчити через раптову смерть, повідомляє газета «Кор’єрре делла сера».

Бразилія

Міжнародний конгрес з вивчення Туринської плащаниці вперше відбувся у Бразилії.

16 науковців з восьми країн світу — Італії, США, Франції, Австралії, Португалії, Аргентини, Перу і Бразилії, — збирались у Ріо-де-Жанейро, де заслуховувались доповіді, у яких підтверджувалась автентичність однієї з найзагадковіших християнських реліквій. На конгресі були присутні близько 400 гостей. Туринська плащаниця, яку чимало людей вважають поховальним покровом Ісуса Христа, протягом останніх ста років викликає щонайпильнішу увагу та зацікавлення науковців усього світу. Виник навіть особливий напрям у науці — синдологія (від грецького слова «sindon» — плащаниця). Симпозіуми та конгреси синдологів відбуваються у різних країнах світу.

Китай

За останні десять років у Китаї спостерігається швидке зростання числа віруючих, відзначають західні прес-агенства. Серед причин навернення багатьох китайців до релігійних цінностей називають розчарування після кривавого придушення студентської демонстрації на пекінській площі Тянь-ань-мень 4 червня 89 р., зростання корупції в компартії, а також духовний голод. Демонстрація секти «Фа Лунон» на тій самій площі Тянь-ань-мень у квітні 1999 р. показала, що сотні тисяч, а можливо, і мільйони громадян країни — в тому числі члени Комуністичної Партії Китаю — покладають сподівання не на марксистську доктрину, а на релігійні вчення.

Коментуючи цей виступ, один з китайських експертів сказав: «Це повстання китайської душі проти ідеології; це перемога метафізики над матеріалізмом».

Інформація про поширення релігійності серед киайських комуністів отримала непряме підтвердження з боку голови урядового бюро у справах релігії, який в нтерв’ю одній з газет заявив, що «члени комуністичної партії, які стають послідовниками тієї чи іншої релігії, повинні залишити ряди партії». «Якщо людина відчуває, що їй потрібна релігія, спочатку вона повинна відмовитися від партії», — продовжив китайський лідер.

Ще в 1995 р. Центральна дисциплінарно-контрольна комісія компартії Китаю визнала, що принаймні 9% китайських комуністів вступили до релігійних організацій і регулярно беруть участь в їхній діяльності. У деяких містах число віруючих партійців сягло 18%. Керівництво Компартії Китаю закликало посилити контроль над рядовими членами партії і виключати з її рядів усіх віруючих.

Сьогодні влада Китаю визнає, що в цій країні налічується близько 100 млн. віруючих, однак, на думку експертів, ці дані дуже занижені. Так, наприклад, сьогодні уряд стверджує, що в Китайській Народній Республіці налічується 4 млн. християн, хоча лише кілька років тому цей показник офіційно сягав 10 млн.

Канада

Чи справді ринок є єдиним критерієм доброго стану суспільства? Чи відповідає сучасна економічна модель засадам Святого Письма? Чи не створюємо ми собі кумира з ринку, відсуваючи таким чином на другорядний план духовні й моральні цінності, що пройшли випробування століть? Ці питання викликають інтерес у багатьох філософів і теологів.

Зокрема, Білл Фіппс, пастор і модератор Об’єднаної Церкви Канади, виступив з різкою критикою сучасних економічних теорій, стверджуючи, що «ринок» став богом сучасного суспільства. Посилаючись на думку авторитетного канадського філософа Джона Мак Мертрі, лідер чисельної протестантської деномінації стверджує, що сьогодні у країнах Заходу ринок користується практично релігійним поклонінням — до того ж «у «фундаменталістській формі». «За риторикою про порятунок через ринок стоїть відверта конкуренція, яка і є основним змістом нашого суперечливого світу, — каже Фіппс. — Мені здається, що сьогодні ми повинні особливо наполегливо говорити про справжні моральні цінності».

Модератор Об’єднаної Церкви Канади вважає, що Біблія містить значно більше відповідей на економічні запитання, аніж сучасні теорії ринку. Сучасні люди вважають: для того, щоб орієнтуватися в житті, їм необхідно знати курс акцій на фондовій біржі, в той час як значно більше користі вони могли б отримати, перечитавши Євангеліє чи деякі уривки зі Старого Завіту (зокрема, книги пророків Ісайї, Міхея і Амоса).

Святе Письмо приділяє чимало уваги економічним питанням, продовжує канадський пастор, — у всякому разі, щодо ведення господарства в Біблії сказано більше, аніж, наприклад, про взаємовідносини між статями. Однак сучасні християни, які перечитують Старий і Новий Завіт вздовж і впоперек у пошуках підгрунтя для власних поглядів на цей предмет, чомусь нехтують заповідями економічної справедливості, сформульованими в Біблії.

За ініціативи Фіппса Об’єднана Церква Канади відкрила «модераторську консультацію з питань віри та економіки». Консультації проводяться, головним чином, через Інтернет. За даними Фіппса, насьогодні в них беруть участь понад 500 окремих осіб і груп. Головна мета консультації — розповісти людям про християнський погляд на питання економіки, попередити про небезпеку «обожнювання ринку».

Опубліковано у Без категорії. Додати до закладок постійне посилання.

Коментарі закриті.