Керівник францисканського чину висловив готовність стати посередником під час врегулювання триваючого конфлікту між Ізраїлем і палестинцями.

Італія

Один з найбільших у Європі храмів буде збудований невдовзі в італійському містечку Сан-Джованні-Ротондо, прославленому подвижництвом ченця-капуцина Падре Піо — однієї з найвідоміших постатей Церкви 20 століття.

До того часу, як в Сан-Джованні-Ротондо оселився в 1916 році молодий священик-капуцин на ймення Піо, про це село, що загубилося серед апулійських гір неподалік від Адріатичного узбережжя, мало хто знав. Сьогодні Сан-Джованні-Ротондо займає перше місце серед паломницьких центрів у Європі (майже 8 млн. паломників на рік) і друге місце у світі після Гвадалупської базиліки в Мехіко. Тут є кілька десятків доброчинних і комерційних закладів, названих на честь Падре Піо, в тому числі обладнана за останнім словом медицини лікарня, телевізійна станція, будинки для осіб похилого віку.

Завдяки притоку паломників, Сан-Джованні Ротондо і його околиці перетворилися на один з найуспішніших з економічної точки зору районів південної Італії. Показово, що половина зі 180 міських готелів була збудована за останні три роки. До середини березня тут ішло будівництво ще 34 готелів.

Аби вмістити всіх паломників ченці-капуцини розпочали будівництво величезного храму на 8 тисяч місць. У церкві, що має форму морської раковини, будуть, зокрема, встановлені 50 сповідальниць і орган на 6 тисяч труб. Під храмом буде встановлена простора крипта, до якої планують перенести мощі Падре Піо.

На даний час вартість будівництва становить 31 мільйон доларів. Очікується, що будівельні роботи будуть закінчені до травня 2003 року. Падре Піо, який помер в 1968 році, прославився ще за життя як досвідчений духівник, ясновидець, чудотворець і стигматик. По 10-12 годин на день він проводив у сповідальниці, приймаючи сповіді прочан, а решту часу присвячував молитві. У 1962 році архієпископ Краківський Кароль Войтила – теперішній Папа Іван Павло II — написав Падре Піо листа з проханням помолитися про жінку, хвору на рак горла. Через 11 днів польський прелат надіслав у Сан-Джованні-Ротондо другого листа, в якому повідомляв, що хвороба, на великий подив лікарів, минула. Загальноцерковна канонізація Падре Піо запланована на червень цього року.

Іспанія

В Іспанії парафіяльний священик встановив у своїй церкві спеціальну електронну систему, що блокує мобільний зв’язок: це зроблено спеціально для того, щоб телефонні дзвінки не порушували тишу під час богослужінь.

За словами отця. Франсіско Льописа, він вдався до послуг системи, що приглушує частоти, на яких працюють «мобільники». Включення системи одночасно з початком Служби Божої гарантує, що вона «проходитиме у рамках молитовних параметрів».

Водночас отець Франсіско підкреслює, що він нічого не має проти мобільного зв’язку, розуміючи, що такий зв’язок є необхідним для швидкого розв’язання тих чи інших проблем. Іспанська фірма, що встановила систему блокування, повідомила, що це перший такий випадок в цій країні.

Франція

Очолюваний соціалістами уряд Франції після тривалого опору зрештою погодився ввести до програми державних шкіл предмет «релігієзнавство». Таким чином, вперше за останні сто років французькі діти зможуть отримати знання про релігію у державних школах. Щоденна газета «Ля Круа» повідомила, що спеціальна комісія на чолі з філософом і громадським діячем Режі Дебре порекомендувала уряду ввести предмет «релігієзнавсто» у державні школи в рамках загальноосвітньої реформи. У державних школах Франції навчаються 12 млн. дітей. Пропозиція комісії Дебре була схвалена міністром освіти Франції Жаком Лангом. Коментуючи висновки своєї комісії, Дебре підкреслив, що мова йде про викладання інформації про релігії «у світському, республіканському контексті».

«Важливо не плутати викладання релігії з викладанням знань про релігію, — заявив французький філософ, що став відомим наприкінці 60-их років завдяки близькості з латиноамериканським революціонером Че Геварою. — Ми не маємо наміру нав’язувати учням релігійний дух — ми бажаємо показати їм, що змінив цей дух у людській культурі».

Висновки комісії зустріли підтримку релігійних конфесій Франції: позитивні відгуки з цього приводу вже озвучили голова комісії з катехизації Французької єпископської конференції єпископ Мішель Дюбост, представники протестантів, іудеїв і мусульман.

Велика Британія

Середньовічний собор в англійському місті Честер (північна Англія) відродив давню монастирську традицію, ропочавши варити власне пиво. Автори ініцативи стверджують, що «монаше» пиво вже знайшло своїх шанувальників. У середні віки монахи, що жили при святилищі святої Вербурги (абатиси VII століття, що прославилась численними дивами), почали варити пиво для власного вжитку і для паломників, що відвідували їх.

Зовсім нещодавно Честерський собор вирішив відродити цю традицію і розпочати виробництво і розлив «Паломницького елю» — пива п’ятивідсоткової міцності.

Втім, адміністрація собору безпосередньо не займається пивоварінням — ці функції були делеговані одній з пивоварень у сусідньому Манчестері.

«Популярність напою просто вразила нас, — розповідає представник адміністрації собору Девід Берроуз. — Те, що ми планували продати за місяць, розійшлося за півтора тижня». Прибутки від продажу пива допоможуть адміністрації не брати з численних туристів платню за відвідання собору (на даний час храм в Честері залишається однією з небагатьох середньовічних церков, при вході до якої не потрібно купувати квитків).

Монастирські традиції виробництва напоїв зберігаються ще в одному релігійному центрі Англії — Бакфастському абатстві у графстві Девон (західна Англія). Тут протягом багатьох років виготовляють «Бакфастське вино з тоніком». Цей напій міцністю 15% виготовляється на основі вина, імпортованого з Франції, до якого місцеві монахи додають інгредієнти, назви яких зберігаються в таємниці. Ця традиція існує з кінця XIX століття, коли до Бакфасту повернулись католицькі ченці, вигнані з абатства в епоху Реформації.

Кенія

Кенійський прелат закликав віруючих обережно підходити до так званої «Африканської Біблії», яка циркулює по континенту у якості альтернативного варіанту Святого Письма.

Звертаючись до віруючих у соборі в cтолиці Кенії — Найробі, архієпископ Ндінгі Мвана А’Нзекі заявив, що католикам не заборонено читати «Африканську Біблію». Однак, продовжив прелат, зміст цієї книжки може «глибоко вразити» християнина.

Заява архієпископа стала першою серйозною відповіддю католицького ієрарха на появу «Африканської Біблії», що поширюється в даний час по країні у рукописному вигляді. Книга, написана відомим письменником Девідом Маїлу за участю кількох африканських вчених, являє собою суперечливий текст, основний пафос якого полягає в тому, що африканцям потрібна власна Біблія, на основі якої вони зможуть створити свою релігію.

Автори книги стверджують, що Святе Письмо, яке визнають християни, не підходить для африканських читачів. Біблія в цілому написана для білих людей, кажуть вони, а Старий Завіт — виключно для євреїв. Архієпископ Ндінгі рішуче заперечив тези Девіда Маїлу та його співавторів і підкреслив, що християнство не належить якійсь окремій расі чи нації.

Сьогодні в Кенії лише католиків налічується 10 мільйонів, і вони представляють всі народності і племена цієї країни, нагадав прелат.

«Християнство — це релігія, заснована Христом, і Його послання має вселенський характер і стосується однаково європейців, африканців і азіатів, адже це релігія послідовників Христа» — заявив кенійський прелат.

Куба

Керівництво компартії Куби виступило зі зверненням до членів партії і всіх кубинців, що підтримують її політику, із закликом активніше протистояти зростанню впливу Католицької Церкви в країні. За повідомленнями преси, керівник католицької спільноти Куби архієпископ Гаванський кардинал Хайме Ортега-і-Аламіно виступив з протестом з приводу останнього заклику компартії, називаючи його антирелігійним. Аналітики відзначають, що в даний час церковно-державні відносини на «острові свободи» вкотре загострилися. Свідчення цього — відмова трьох державних радіостанцій транслювати будь-які релігійні програми у великодній час.

Індія

Представниця португальської дипломатії виступила з ініціативою захисту багатої християнської спадщини штату Гоа — колишньої португальської колонії в Індії. Водночас ряд індійських лідерів вважає, що чимало старовинних церков потрібно знести заради модернізації штату.

«Мешканці Гоа досі не усвідомили, який скарб дістався їм у спадщину», — заявила генеральний консул Португалії в Індії Вера Марія Фернандіш.

Розташований на південному заході Індії, штат Гоа був з 1510 по 1961 рік колонією Португалії. Починаючи з XVI ст. це володіння було одним з головних центрів католицької місії в Азії.

Сьогодні в Гоа налічується 162 парафії з 310 церквами і каплицями, більшість яких було збудовано в XVI-XVII століттях. За словами пані Фернандіш, храми Гоа рідкісні за своєю красою. Однак, із сумом зазначила консул, «іноді люди втомлюються від краси». За останні роки чимало безцінних пам’яток архітектури Гоа занепали і перебувають на межі знищення. Аби пробудити у мешканців колишньої португальської колонії повагу до «своєї багатої спадщини», генеральний консул організувала у столиці штату Гоа місті Панаджі фотовиставку, присвячену місцевим церквам.

Ізраїль

Керівник францисканського чину висловив готовність стати посередником під час врегулювання триваючого конфлікту між Ізраїлем і палестинцями. За словами генерального настоятеля цього монашого ордену о. Джакомо Біні, всі францисканці «готові сьогодні стати посередниками».

«Ми вже виступаємо у цій ролі, однак нам нічого втрачати, у нас немає своїх інтересів, які б ми захищали, за винятком головного інтересу — миру, правом на який наділена кожна людина!», — сказав отець Біні, який закликав лідерів арабів та ізраїльтян «прислухатися не до голосу війни, а до мирного голосу серця, аби віднайти шлях до діалогу, згоди і зближення».

«Вісім століть тому Франциск Ассізький вийшов на поле поміж двох армій і пішов беззбройний до єгипетського султана, щоб встановити мир. Сьогодні у такій самій ситуації мимоволі опинились сорок братів і чотири сестри францисканського чину», — сказав отець Біні, маючи на увазі францисканських ченців і черниць, що залишаються у вифлеємському храмі Різдва Христового в той час, як там забарикадовані палестинські бойовики.

Білорусь

У Білорусі, можливо, невдовзі з’явиться католицьке видання республіканського значення. З ініціативою видання такої газети виступив настоятель мінського католицького костелу святих Симона і Єлени отець Владислав Завальнюк. В даний час у Білорусі на правах рукопису виходить бюлетень «Голас души», тираж якої становить 299 примірників. У ньому друкуються католицькі новини з Білорусі, Ватикану та інших країн світу, листи читачів, проповіді, витяги з катехитичної і богословської літератури. Є думка, що саме на базі цього видання, процес юридичної реєстрації якого розпочато в республіканському міністерстві преси, створюватиметься «повноцінна газета, здатна оперативно висвітлювати події, які відбуваються у католицькій Церкві Білорусі».

Ряд експертів вже висловили думку, що «проект отця Владислава Завальнюка, відомого своєю просвітницькою діяльністю, пов’язаний із забороною для нього вести щотижневу католицьку програму на Білоруському радіо».

Опубліковано у Uncategorized. Додати до закладок постійне посилання.

Без коментарів.