«Український Реквієм». Жертвам голодоморів, депортацій та репресійу ХХ ст. присвячується.

У неділю, 5 жовтня 2008 року, в Національному будинку органної та камерної музики України, відбулося перше виконання у Києві «Українського Реквієму» для солістів, хору, оркестру та органу, присвяченого голодоморам, депортаціям та репресіям у ХХ столітті. Постав цей твір з благословення Блаженнішого Любомира, Глави Української Греко- Католицької Церкви, а також зусиллям композитора Олександра Козаренка, автора ідеї та втілення Михайла Перуна, поета Назара Федорака. Реалізувався такий масштабний проект протягом останніх трьох років у серії «Духовна музика України» Фундації «Андрей». Перше виконання відбулося в рамках Фестивалю Київ Мюзик Фест – 2008, при підтримці Міністерства культури і туризму України, Національної спілки композиторів України, Національної музичної академії України ім.П.І.Чайковського та Центру музичної інформації.

Перше виконання твору підготовив Ансамбль класичної музики ім. Б. Лятошинського під батутою лауреата Національного конкурсу Ігоря Андріївського. Художній керівник ансамблю – народна артистка України Валентина Іконник-Захарченко.

Вшанувати музично національну трагедію України прийшли Його Блаженство Люмомир, представники духовенства, влади та творчої інтелігенції, шанувальники духовної та класичної музики.


Довідка

Серія фонографічних записів «Духовна музика України» Фундації «Андрей»

Серія фонографічних записів «Духовна музика України» – по-своєму унікальне явище мистецького життя останнього десятиріччя. Заснована 1996 р. директором Благодійної організації-Фундації «Андрей» Михайлом Перуном, вона стала потужним медійним проектом, що благовістував на весь світ українською духовною музикою та словом.

Відзначаючи важливість проекту «Духовна музика України» Фундації «Андрей» Блаженніший Любомир, Глава УГКЦ, зазначив: «Вихід у світ проекту „Духовна музика України” – це справді надзвичайна подія в житті нашої Церкви і рідного народу. Адже це момент усвідомлення українськими та зарубіжними слухачами духовного, музичного багатства нашого народу, рівня його культури.

Ця збірка є надбанням творців упродовж багатьох століть; її можна назвати нашим славним минулим. Бажаю, щоб вона не залишилася тільки ділом минувшини, а щоб на її основі розвивалася нова музика, продовжувалася високоякісна духовна творчість».

У цьому вражаючому суголоссі авторів та виконавців, мистецтво, яких увічнено на 20 компакт-дисках, вдало поєднуються імена класиків національного мистецтва (Дмитро Бортнянського, М.Вербицького, О.Кошиця) з нашими сучасниками (Мар’яном Кузаном, Віктором Камінським, Олександром Козаренком), зафіксовано неповторну манеру добре знаних українських артистів (хору та оркестру Заслуженої капели України «ТРЕМБІТИ», народних артистів Богдана Козака, Олександра Громиша, Ігора Кушплера).

Композитор Олександр Козаченко

Олександр Козаренко (1963 р. н.) – композитор, піаніст, музикознавець, лауреат Всеукраїнського конкурсу піаністів ім. Миколи Лисенка (1984 р.), Державних премій в галузі композиції ім. Левка Ревуцького (1996 р.), ім. Л. Вітошинського (2000 р.), ім. Миколи Лисенка (2001 р.). Заслушений діяч мистецтв України (2008). За заслуги в розвитку української духовної музики відзначений медаллю Андрея Шептицького Української Греко-Католицької Церкви (2000 р.)

Доктор мистецтвознавства (2001 р.), дійсний член Наукового Товариства ім.. Т. Шевченка (2002 р.), професор Львівської національної музичної академії ім. Миколи Лисенка.

Працює в галузі кантатно-ораторійної, оперної, балетної, симфонічної, камерно-інструментальної, вокальної та театральної музики. Його твори увійшли до репертуару провідних виконавців та колективів України, виконувались на численних музичних фестивалях в багатьох країнах світу, записані у фонд Українського радіо та телебачення.

Основні композиції: «Українська Кафолічна Літургія», для хору, оркестру, органу та солістів; ораторі «Страсті Господа бога Нашого Ісуса Христа»; «Різдвяна Літургія» для хору a capella; опера «Час покаяння»; балет «Дон Жуан з Коломиї»; «Епістоли» для симфонічного оркестру; «Оресте» для актора та інструментального ансамблю за трагедіями Есхіла; музика до 60 драматичних вистав.

Історія Ансамблю класичної музики ім. Б. Лятошинського

Історія Ансамблю класичної музики ім. Б. Лятошинського сягає тих часів, коли у 1964 році Віктором Іконником (народний артист України, лауреат Національної премії імені Тараса Шевченка) був створений аматорський хор при Музичному хоровому товаристві. Хор розпочав свою діяльність з виконання шедеврів світової музичної спадщини. Найвищим творчим досягненням колективу стало виконання “Високої меси” Й.С.Баха та ораторії Й.Гайдна “Пори року”.

У 1973 році аматорський хор офіційно отримує статус професійного колективу і тоді народжується “Київський камерний хор”. Вже на той час колектив користувався заслуженим визнанням музикантів і чисельних шанувальників хорового співу. Його активний творчий пошук, сміливі звернення до творів старовинної, класичної та сучасної музики, досконалість вико-нання – ось що, перш за все, вражало в цьому колективі.

Майже чотирирічна співдружність поєднувала камерний хор з композитором Борисом Миколайовичем Лятошинським. Колективом уперше виконані хорові цикли на вірші М.Рильського та А.Фета. Свій останній хоровий цикл “Із минулого” композитор написав спеціально для цього колективу і присвятив його Віктору Іконнику. В 1981 р. Київському камерному хору присвоєно ім’я Бориса Лятошинського.

У травні 1992 року в мистецькому житті Києва сталася подія: Київський камерний хор, що вже залишив по собі добрий послужний табель концертів, фондових записів зі скарбниць національної та світової хорової спадщини (24 платівки з записами музики К.Стеценка, Б.Лятошинського, М.Дилецького, Д.Бортнянського, М.Березовського, А.Веделя) з`єднався з новоствореним камерним оркестром, і разом вони дали життя Ансамблю класичної музики ім. Б.Лятошинського. Почався відлік творчої біографії якісно нового мистецького осередку, колективу, який становить нерозривну, постійно діючу єдність, а нею і зумовлено досягнення високохудожнього рівня виконавської майстерності.

Сплав хорового і оркестрового звучання – це те, про що мріяв талановитий диригент Віктор Іконник, ще створюючи Київський камерний хор. І зараз 40 співаків та 40 оркестрантів під орудою художнього керівника, народної артистки України Валентини Іконник-Захарченко та диригента, Лауреата Національного конкурсу Ігора Андрієвського дають змогу людям насолодитися багатогранною красою звучання світових доробків музичної культури.

Опубліковано у Uncategorized. Додати до закладок постійне посилання.

Без коментарів.