Коли вмітимемо ділитися, то не забракне хліба ні нам, ні ближнім. На молитві «Ангел Господній» з Папою Франциском 3 серпня 2014

Чудо помноження хлібів – це не магія, але знак, який заохочує мати довір’я до Бога, передбачливого Батька, Який подбає, щоб нам не забракло насущного хліба, якщо вмітимемо ним ділитися. На це звернув увагу Папа Франциск, коментуючи євангельську розповідь про чудо помноження хлібів. Промовляючи у неділю, 3 серпня 2014 р., до численних прочан, які не зважаючи на дощ зібралися опівдні на площі Святого Петра у Ватикані, щоб проказати молитву «Ангел Господній» та почути папське недільне повчання, Святіший Отець, насамперед, розповів про контекст, в якому Христос вчинив відоме чудо.

Ця євангельська подія трапилася на березі Галилейського озера, у віддаленому місці, куди Ісус відійшов разом з апостолами, довідавшись про страту Івана Христителя. Але багато людей пішли за Ним, а Христос, співчуваючи їм, зцілив їхні недуги. Ввечері стурбовані апостоли прийшли до Ісуса, зауваживши, що вже пізня година і треба відпустити народ, аби пішли по селах та купили собі поживи, на що Спаситель відповів: «Дайте ви їм їсти». А коли Йому принесли все, що мали – п’ять хлібів і дві риби – Він поблагословив їх, передав апостолам, а вони – всім іншим. І всі наїлися до наситу і ще й зосталося.

За словами Папи, в цій події можемо розгледіти три послання. «Перше, – сказав він, – це співчуття. На натовп, що Йшов за ним, так би мовити, не даючи Йому спокою, Ісус не реагує роздратуванням, не каже: “Ой, як мені ці люди вже набридли…”. Він реагує з почуттям співчуття, бо знає, що вони Його шукають не з цікавості, але через потребу».

У цьому контексті Святіший Отець звернув увагу на те, що Ісусове співчуття не є простим зітханням, воно означає «співстраждання». Ісус «страждає разом з нами, страждає за нас». Підтвердженням цього стали численні зцілення. «Ісус вчить нас ставити потреби бідних вище понад свої. Наші навіть найслушніші вимоги, ніколи не будуть невідкладнішими, як потреби бідних, яким бракує необхідного для виживання», – підкреслив Наступник святого Петра.

Другим посланням події помноження хлібів є ділення. Папа пропонує порівняти реакцію учнів та Ісуса перед обличчям втомленого та голодного натовпу: «Учні думають, що буде краще відпустити його, щоб люди могли піти й подбати собі про поживу. Ісус, натомість, каже: дайте ви їм їсти. Дві різні реакції, які відображують дві відмінні логіки: учні мислять по-світськи, згідно з чим кожен повинен сам про себе подбати, немовби мовлячи: “Викручуйтеся самі”. Ісус мислить згідно з Божою логікою, а нею є взаємоподіл». Якщо би Ісус відпустив людей, то багато-хто залишися би без поживи, натомість, кількох хлібів і рибин, благословлених Богом, якими поділилися, вистачило для усіх. «І вважаймо, – додав Наступник святого Петра, – це не магія, але – “знак”! Знак, який заохочує вірити в Бога, передбачливого Батька, Який подбає про те, щоб нам не забракло “нашого насущного хліба”, якщо ми вмітимемо ділитися ним, як брати».

Третім посланням є Пресвята Євхаристія. Під час Тайної Вечері Ісус так само поблагословив хліб та роздав учням, як «вічний спомин своєї Відкупительної Жертви». «У Пресвятій Євхаристії Він дає нам не просто хліб, але хліб вічного життя, дарує Себе самого, приносячись у жертву Отцеві з любові до нас», – сказав Святіший Отець, підсумувавши: «Співчуття, ділення та Євхаристія – таким є шлях, на який вказує Ісус в цьому євангельському уривку. Шлях, який веде до братерського ставлення до потреб цього світу, але веде також далі, за межі світу, адже вирушає від Отця і до Нього повертається».

Текст із сайту Радіо Ватикану

Опубліковано у Без категорії | Теґи: , . | Додати в закладки: постійне посилання на публікацію.

Коментарі закриті.